Det skulle inte vara fel...

... med 2 hästar!
jag har bestämt nu att jag ska börja rida mammas vilda häst Giggs x) Ska bara göra det kankse 1-2 gånger i veckan! Jag gör det för det blir ljusare på kvällen så jag hinner ändå rida ut på Amadeus i ljuset!
Gör det endast för jag slutar tidigt 2 dagar, så hinner med Amadeus oxå! Jag skulle aldrig någonsin rida en annan häst före Amadeus, eller bara om Amadeus står.
Jag vill inte ha någon hjälp, bara om vi har bråttom, annars vill jag ta hand om honom själv! Jag vill helst inte låta någon annan mocka, göra maten å bara ta hand om honom helt själv!
Mamma hjälper mig väldigt sällan, mamma hjälper mig inte med stallsysslor för jag vill inte!
Om någon typ har fixat allt åt Amadeus, blir jag inte sådär jätte glad, visst ibland kan de va gott och slippa men då känns det inte som det är jag som tar hand om Amadeus!
Det värsta jag vet är nog om någon skulle borsta honom! Det har hänt en gång förut, då hade jag inte hunnit att rida lektion! Jag hade dåligt samvete för jag inte borsta honom!
Jag gillar att ta hand om allt helt själv, vill inte ha någon direkt hjälp!

Vet inte riktigt om mamma vill sätta mig upp på den vildingen x) han hoppar mer fram, än att trava fram x) Mamma sa att han hållde nästan på som den hästen på ponnyakuten, den svarta. Fast Giggs hoppar ju inte så högt och stegrar inte heller!

Vinter bild, ursäkta sittsen, det var fan skummigt!



Kommentarer
Sofie

att ha två hästar är jävligt jobbigt :p

2011-03-15 @ 21:19:02
URL: http://sofieocholivia.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0