Dagens ridpass

Börja med att försöka göra honom eftergiven i nacken, men  det hade han ingen lust med i skritten. Han har faktiskt vart lite jobbig i skritten. Så han blev inte direkt eftergiven. När vi börja trava så var det samma där, försöka göra honom eftergiven men det gick heller inte så bra. Han jobbade på bra vissa stunder och vissa stunder gick han med huvudet högt uppe . Efter lite galopp så sätte jag mig ner och jobbade honom, han blev sjukt mycket bättre och blev lixom en annan ponny, mer arbetsam, mer mjuk.

Han var lite seg, och ist för jag ska sitta och skänkla på i vart enda steg, så hämta jag mitt spö. Han gick bättre då, och fick med sig baken bättre (: Sen blev det mer galopp, och han var väldigt balanserad han jobbade på friskt. Prova att göra lite öppna i galopp och det funka faktistk! Gjorde bara en gång och inte så mkt bara för jag tycket att han var såpass stark i bakbenen och bärde upp oss bra, så ville jag prova och  det funka ju ;D Amadeus blir bara bättre och bättre när det gäller balansen och ha bakbenen under sig!
Sen mot slutet blev Amadeus dö trött ;p Han gick mot hand, han sänkte nacken så otroligt mycket och bakbenen var på andra sidan ridhuset, man jag kan ju förstå att han e sliten han jobbade ju faktiskt riktigt bra med galoppen och hade bakbenen under sig! Sen har ju  han även massa päls som han måste kämpa med x)
Amadeus blev iaf helt död, och ville bara få långa tyglar (så när jag trava av honom, då sänker jag honom i väldigt lång och låg from).
Kan bara säga att jag är mer än nöjd över passet, och han gick så otroligt bra!

Nej, nu ska jag väl snart äta. Har sjukt ont i huvudet! -.-



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0