Amadeus

Vet inte om jag gjort detta förut, men jag tänkte iaf skriva lite om Amadeus hur han är och så!

Amadeus är iaf född  1a april 1998. Han är precis 147,9 och har färgen fux (: Hans päls är riktigt fin, den blänker på sommarn. Han är connemara efter ; Dale Haze och Möllans castro! Har även för mig att Dale Haze har vart i globen och vart pegasus (?).  Vi båda gjorde våran första lokala start på våren 2010 , 18 april och kom hem med 2 placeringar! Amadeus gillar att ha uppmärksamhet och  gillar att ha folk omkring sig.
Han gillar att visa upp sig och blir lite bättre än vad han är på träningar (oftast iaf). Han är en ponny som älskar att göra det han inte får göra x) Han vet så väl att han gör fel, men gör det ändå. Han är en riktigt respektlös ponny och bara går över en när man går t hagen eller liknande. (kommer bli roligt t sommarn!!!) Han gillar inte att stå fastbunden i stallgången eller liknade, då börar det antagligen klia, kan inte stå still på mer än 10 sek (lite överdriv, men ni fattar), han står gärna och skrapar med foten. Amadeus har även haft fång en gång i tiden, när han var 6 år! Han var jätte sjuk, och var sjuk i 6 månader, tror ja de va. Vi vet inte riktigt vad han fick det ifrån, men vi tror det var ensilage/hösilage.
Jag är ganska tur med Amadeus, jag behöver inte raka honom då han inte bli lätt svett och det gillar jag starkt!

Amadeus har värsta sköna personligheten och gör mig glad varje gång jag ser honom i hagen! 
Amadeus gillar att bita i saker, han tar gärna mina vantar, mössa m,m x)! Ibland kan man tro att han är en valp, ni vet, när det kliar i tänderna och måste bita i allt? Så gör Amadeus ibland, och jag bara dör av skratt! Ni skulle bara se honom!

Sen har jag utbildat honom till att hoppa 80-90 cm  och utbildat honom inom dressyren t LC-LB! Han var en svår ponny för mig, han kasta av mig måånga gånger. Ena gången bröt jag armen ;p 
Jag hade ju honom på foder innan jag köpte tillbaka honom ;* 
När jag hade honom på foder, träna jag aldrig. Jag bara var i skogen och lunka runt  ;p
Efter jag köpte honom så bestämde jag att jag ska träna mer, mkt mer! Jag klara det!

Han är den som jag kan komma till och få den tröst jag vill, och han får mig alltid att skratta! Jag älskar denna ponny, han är mitt liv! Han är hela mitt hjärta, min livskraft! Ja, vad mer kan man säga att han är den bästa som finns! :*





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0