Lite mer om Amadeus

Som sagt var vi ju nere i Edane och skulle kolla igenom honom! Han hade en hel del låsningar, 2 rejäla  i höftbenen, alltså en låsning i varje höft ;). Sen en låsning i ryggen, som var även därför han hade gått på tvären då han inte orkade stäcka ut och jobba med vänster sidan på ryggen. Sen en liten låsning i nacken och halsen, sen även 2 på frambenen.. Så ja han hade en del... Men nu är det fixat, och jag får inte rida på 3 dagar, så blir lite mer promenader ;)

Första dagen (idag alltså) så ska han bara skrittar, på onsdag får han skrittas och trava dock måste jag springa brevid ;) Sen på torsdag var det samma som onsdag, skritt och trav från marken.
På  fredag får jag äntligen rida honom :D! Dock bara lite lungt, inte något krävande. Får galoppera och sånt, men inte ställa för höga krav ännu :)

På lördag åker vi ju ner t sjöstjärnans ridläger (;D) och man brukar rida ett pass då, så jag ska bara ta det lite lungt och inte ha för höga krav. Om han stretar imot mkt så ska jag inte göra så han ska jobba, så det får bli ett litet slappt pass bara ! På söndag så kanske jag rider ett pass den dagen, då får jag även ta lite högre krav och sen på måndag var det nästan att köra på som vanligt (:

Vi ska även kolla igenom hans mun, han kan nämligen ha herpes ;o !! Hon Mirja (som behandlade Amadeus) tyckte det var täcken på herpes han hade i munnen, han hade röda små blåsor. Först så trodde hon att han var allergisk mot nickel, men eftersom inte jag har haft bett i munnen på väldigt länge och så har han även haft de där prickarna i munnen förut ):. Jag själv har inte reagerat på det, för jag trodde dem fick röda prickar när dom åt vassa saker som ; Granbarr och sånt. Men det kan visst vara herpes, så efter lägret ska vi kolla igenom hans mun!



Amadeus och Bob <3


Kommentarer
Sofie

awi, sötaste <3

2011-06-28 @ 17:00:57
URL: http://sofiegarberg.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0