Gårdagens ridpass

Igår red jag typ i en timma, red barbacka så mamma fick följa mig en bit ;)
Eftersom jag måste oftast hoppa av på ett ställe för Amadeus inte vågar gå.

Försökte köra lite dressyr men han gick på tvären hela tiden eller hoppade upp i luften och fortsatte med galopp. Ska rida barbacka ända tills lördagen, men jag har iaf 5 schabrak jag sitter på så han kmr inte få ont i ryggen pga det. Är ju en lång och väldigt barnt backe på ett ställe och tog den backen i väldigt samlad galopp 2 gånger, Amadeus måste verkligen ta i för att komma upp, och för att stärka bakbenen ännu mer så gjorde jag massa ökningar och ihop samlingar och han bröt bara av en gång :D Han fick verkligen ta i med bakkärran ;P

Mamma fick komma och möta mig efter en bit x) Vågade inte rida själv, Amadeus hade skrämt upp mig ganska rejält ;p Eftersom jag är totalt livrädd för älgar och jag skulle nog dö om vi mötte en som skulle jaga oss x)

JAg tänker ju alltid det värsta, möter vi en älg som vill jaga oss, hur gör vi då? Är några branta backar nerför och sen innan hemmet finns det en bomm. och hur skulle vi då göra om vi blev jagade? Jag skulle nog dött av rädsla ;p Aja var tänkt med Susen träning i kväll, men får väl bli lite extra jobb här hemma ist! Men åker inte t Susen för jag inte vill rida med sadel, tror nämligen att den inte passar.




ÅÅh vad jag älskar denna ponny<3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0