Dagens ripass

Red ut väldigt länge, i 2 timmar var vi ute.
Det började med att vi skulle över ett dike (på ett jäle och det är neranför 61an) och Amadeus vägrade hoppa över och jag hade ingen lust att hoppa av. Amadeus vände lite sakta och jag for i backen, tur att ingen bil kom!!!! Första gången i år  jag ramlade av utan att vara förbered, men schabraken snurra runt när han vände och jag hade då ingen chans att sitta kvar, så det blev att leda honom över diket iaf.

Amadeus kändes fin idag, fast gick väldigt mkt på tvären i travarbetet. Blev lite galopp uppför en skit brant backe och skita lång var den med gräs underlag! Skit fin ridväg var det där ;o Sånna drömvägar! Dock var minus för alla stenar så man kunde endast skritta. Gick inte att jobba honom så mkt som jag skulle vilja då han går på tvären och då försvinner vi nere i dika. Galoppen gick hyfsat bra idag.
Vägarna jag red på var hur mysiga som helst men det tar lång tid att komma dit! Påvägen hem så jag en vit älg och en vit älg kalv, såg bara kalven först och uppfattade aldrig att de kunde vara en mamma på något ställe så dog inte förens jag såg mamman x) Men som tur var det en vit älg och ingen brun, för bruna ser mer läskiga ut och om det hade vart en brun hade jag stuckit iväg direkt. Men eftersom det var en vit så stannade jag och kollade tills dem sprang iväg själva! Kalven var hur söööt som helst!



Puss på dej<3


Underbar bild<3


Brittesse och Giggs!


Kommentarer
emma

SV: haha men det gjorde du helt rätt i! XD

Helt jävla ovärd dagg alltså! haha, så jävla tråkigt! >.< xD

2011-06-14 @ 21:57:40
URL: http://emmapemmahansson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0