Dagens ridpass

Red ut själv idag då mamma inte skulle rida x) guuuud va fin han var, helt sjukt, han har nog inte haft en dån motor som han hade idag! Och han var mjuk och VÄLDIGT eftergiven i nacken. Han var väldigt fin men ville bara galoppera idag så jobbade mkt med traven idag och han är så fin och jobbar verkligen upp sig när han väl går rakt, för idag i traven gick han ner i diken, gick intr rakt alltså. Ååh det gillade jag inte då det såg ut som ena benet skulle brytas, var skit äckligt. Han sket om jag drev, piskade (absolut inte hårt!!!!), och styrde honom åt det hål vi skulle. Jag var tvungen att sakta av t skritt och räta ut honom och sen börja trava igen. Han fortsatte så ett bra tag, men när jag trava och inte drev honom så kunde han gå rakt, men direkt jag la på skänkeln så började han igen... Men mot slutet kunde han faktiskt trava rakt och jobbade på riktigt bra den sekunden innan jag slutade. Galoppen idag var såååååååå underbar!!!!! Han jobbade på som fan, vi galopperade uppför en väldigt brant backe och i väldigt samlad galopp, jag kände verkligen hur hela han fick ta i för att komma upp. Ååh undebart! Sen kan ju jag säga att han halv ställde sig 2 gånger och hoppade upp i luften ett antal gånger, bara för han inte orka trava och jobba samtidigt! Joooobbigt tyckte han. Ååh min pålle var duktig idag, min sötnos!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0