Dagens resultat

På framridningen var han jätte jobbig i munnen och sprang och gapade hela tiden.. Ändå har han inget sår... Så gör väl säkert så bara för han är ponny x) för han hade inte något sår efter heller. Aha, på banan blev det helt kaos och det funkade inte mellan mig och Amadeus. Dommaren var verkligen jätte snål och jag fick 58% dock trodde jag att jag skulle få sämre. Han fattade iaf inte fel galopp :D denna klass var lb;1 och jag vann :D så jag är nu KM mästare i dressyr x) fick även det täcke jag ville ha ;) alltid roligt med något sånt. Framridningen till LA;1 var han mkt bättre i munnen, han jobbade på ganska bra dock var det förfärligt varmt och han blev sleten och även jag blev sleten. Han dog inne på banan, och var hur seg som helst! Blev massa miljoner missar, fattade fel galopp i varje galopp arbete förutom ett x) sen blev det för många steg i ryggningen och var jätte seg i skänkelvikningarna och saktade av till skritt en gång. Så innan Bellevue ska jag börja ge honom havre, betfor och kraft och sen ska han få stå inne och vila på nätterna :) Här var det en annan dommare, så fick 62% :O lite otroligt eftersom jag gjorde massa missar och Amadeus vägrade att gå framåt x) så fram till Bellevue hoppas jag att han blir mkt piggare. Är även hos pappa nu, så bilder får ni imrn. Om jag ens vågar visa dom, han gapar så otroligt. Kan även tillsäga att jag var intr hård i handen!!!!!! Även om det kanske ser ut så bara för han gapar.... Sen har han iaf trivs med bettet, eftersom förut gapade han väldigt sällan med samma bet :) aja, efter Bellevue ska han få vila sin munn nästan över en månad. Ska bara rida ut, träna oxå såklart men allt med hackamore.


Kommentarer
Sofie

sv; tack!:D



Grattis til segern! :D

2011-06-02 @ 22:01:19
URL: http://sofieocholivia.blogg.se/
emma

Sv; ja visst verkar det kul! :D va bra, då kan vi ju åka i hop ett helt gäng! :D och det bästa utav allt är att det ligger ganska nära lillerud och då blir det ju heller inte så långt för oss att åka när vi börjar där! :D

2011-06-03 @ 00:57:49
URL: http://emmapemmahansson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0