Dagens promenad

Idag har jag som sagt vart mest ute! Har legat i solen väldigt länge oxå, oopppsii ;P Så jag har bränt mig lite på låren, där jag är som  vitast ;P Och pytte lite på armarna.´

 Vid kvart över 7 drog vi t stallet och jag gick, medans mamma och Helen red (: Dock gick vi olika vägar men skulle mötas efter halva ungefär ;P För där dom skulle rida var det mkt gräs, och jag verkligen hatar att gå i gräs, men sen kommer man ut på en grusväg och där skulle vi mötas (:

Jag sprang lite med honom, men efter en bake uppför (som jag sprang uppför ;o) så kom en j*vla hund och förstörde hela "promenad turen". En stor schäfer kom och var ju förstås "nyfiken" och kom fram, han hade ju förstås raggen uppe, visade tänder :o. Efter ett tag började han skälla rejält och hoppa mot oss och ha sig, som han ville bita Amadeus fast inte rikigt våga komma rikigt fram.... Ringde förstås mamma livrädd som jag var, hon kom ju vääldigt segt, kändes som det tog 100 år.
 När mamma väl kom så jagade hon bort hunden med Giggsemannen, eftersom hunden var såpass rädd.

Hunden var ju livrädd för hästar, för direkt Amadeus rörde sig så hoppade hunden längre bak. Amadeus var ju lugn, helt otroligt att han var så lugn så han rörde sig inte så värst mkt.. Så ja, hunden kunde ju komma fram och bita hur lätt som helst om den bara hade vågat...
Efter som jag gick vågade inte jag göra ett skit och Amadeus var mitt enda skydd! Visst den hunden kanske inte skulle bitit, men vem vågar ta risken att bli biten av stor, arg schäfer? Inte jag iaf, så vi stod så stilla som möjligt! Om jag hade haft ett ställe att hoppa upp på, som en sten inärheten eller liknande så skulle jag ha gjort det! Och jagat bort hund jävlen! Men när jag stod på marken vågade jag inte gå mot hunden ifall den skulle bita mig! Den såg inte så himla rolig ut.. ÅÅh vad jag hatar hund ägare som inte bryr sig ett skit, det värsta av allt var att ägarna var ute!!!!!!!
Ännu lite hemskare sak som hänt mig och Amadeus! Visst kanske inte så hemskt egentligen, men en schäfer eller någon annan hund som är mer kända som att vara aggressiva blir det lite hemskare, spec när den uppträdde som den gjorde!!!

Bara tur att han var såpass rädd för hästar, för hur hade det gått annars? Det skulle jag inte vilja veta!
Så nu vet jag vart jag inte ska gå något mer ensam! Om inte mamma kom där , så undrar hur fan jag skulle ha gjort annars!
 Amadeus brydde sig verkligen inte ett skit, det enda han tänkte på var flugorna :*


Du betyder så mycket för mig ♥



Kommentarer
Sofie

sv; nej det är inte svårt ;) dubhar kletar in det i hela håret :D

2011-06-30 @ 09:57:11
URL: http://sofiegarberg.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0