Ridpass i ridhuset ;D

Red barbacka i ridhuset, orkade inte hämta sadel ;) Och så var det kolsvart ute och ville inte krångla med Amadeus, och ja orkade inte sätta på massa reflexer x)
Jag gjorde inte så mkt på dagens ridpass, gjorde lite öppna och skänkelvikningar, skänkelvikningarna gick inte så bra, Amadeus sköt ut bogen och ville bara springa på. Men annars var han sjukt duktig, han jobbade riktigt med ryggen, men hade inte bakbenen med sig.  Vi var två i ridhuset och när hon hade gått ut och jag var ensam, så fick Amadeus något arbets kick och jobbade på som fan höjde nacken ett steg till och gick skit fint! Vilken känsla! Han gick sååå underbart bra idag! Han  hade verkligen bakbenen under sej, för första gången så kändes det verkligen att han jobbade riktigt! Galoppen gick minst lika bra, fast var lite mer hängig i tyglarna och hade inte bakbenen under sig, men jag satt ju inte direkt så stabilt barbacka, så kunde inte direkt hjälpa honom (; Taggar träningen t torsdagen iaf, rider halv 5 ;D
På onsdagen blir det en heldag i stallet, först lena träning (lydnads träning) vid 10, sen vänta ända t 3 och då äre julklapps hoppning ;D Ska hoppa 70, ville inte ta 80 jag själv e lite "rädd" för höjden ;p Gillar inte att hoppa högt ;P Och ändå har jag hoppat 90, fast då e jag rädd/nervös x) 
 
Bjuder på lite bilder sen kil meeting ;D Men ska inte tävla hoppning mer, så klaga inte ;)





Kommentarer
ellen

Fina bilder ! :)

2011-01-04 @ 16:31:44
URL: http://ponnyskutt.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0