Pakethoppningen ;D

Kom hem från stallet ganska tidigt (: Vid 8 var ja hemma! Var i stallet vid 3 ungefär och hämtade in Amadeus sen gå ner t ridhuset för å se om dom behöve hjälp, men allt var redan klart så man skulle bara vänta på att man fick gå den (; Sen gick ja upp och borstade Amadeus, blev ingen snabb borstning, hann rycka å sånt (; På framridningen ville han inget, el jo, bara gå med huvudet högt och sänka ryggen en aning -.- Sen efter ett blev han lite bättre, han sänkte huvudet fast han gick inte rätt (; Aja de e ju bara hoppning så x) Och så tror ja han blir lite irriterad på nosgrimman ;s eftersom jag bara rider ut nu så rider ja inte med nosgrimma, så Amadeus går mkt bättre utan, så ska nog ha utan nosgrimma imrn på träningen. För när jag väl har haft nosgrimma ett tag så blir han väl van och bryr sig inte! Men när jag börjar använda det igen efter ett låångt uppehåll så blir han spänd typ och går med huvudet högt  ;s vet inte vad de kan vara? spänner den inte hårt och inte heller för löst! Måste väl snart börja använda det lite mer så han blir lixom van när tävlingarna börjar får på dressyr tävlingar måste man ha nosgrimma på hästen!

Jag hoppade bara 70 cm och kände redan då när ja hoppa banan att Amadeus har ingen lust, han hoppa antigen för långt el för kort ;s Det beror ju även på ryttaren när hästen gör så, men jag försökte verkligen hjälpa honom med att komma rätt (jag e inte så duktigt med att beräkna avstånd heller så!) men de gick inte x) Var iaf fel fria och fick ett paket ;D fick shampoo och balsam från gloss (;


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0