Lädergrimma!

Jag gillar inte direkt spiltor, jag skulle nog aldrig sätta in Amadeus i en spilta ;s Sen om står i  spilta tkr jag man ska ha läder rem runt halsen el lädergrimma! Så grimman utlöser snabbre och inte får brännskador! Nu när jag ska t gbg ska jag köpa ny lädergrimma som det står Amadeus på, och den läder grimma jag har nu ska jag nog ha som "skräp" grimma och när man leder honom ut och in från hagen står fast bunden på stall gången m,m! För jag vill ju inte att Amadeus ska bli skadad för pga grimman!

Jag tkr det ser såå fult ut att sätta in hästen i en spilta och sen ha nylon (el va de heter) grimma! Gillar det inte direkt! Det e ju samma ska som i transporten, fast att transporten rör på sig och e har mindre utrymme! Om man kör utan lädergrimma så kan man väl inte vara direkt rädd om hästen huvud? ;s

Detta e min åsikt om inlägget!

Hur tkr ni? (:



Kommentarer
Sofie

Jag har alltid ladergrimma i transporten, baade for att det ar sakrare och att det faktiskt ar olagligt att kora i nylongrimma. Jag har ju nylon till&fraan hagen, och aven paa stallgaangen&duschen for att Olivia ar ganska lugn och jag ser ingen ide att ha de ;)

2011-01-07 @ 10:35:57
URL: http://sofieocholivia.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0