Dag 1 - Presentera dig och din häst

Börjar med mig själv då (: Jag är född 1995 05 08 (: Jag har världens dåligaste betyg i skolan och kmr förmodligen inte in på lillerud :s Jag är även jätte skol trött och läser typ aldrig på läxer hemma, så då vet ni ungefär hur de går  på proven oxå x) Iaf sen har jag typ ridit hela mitt liv! Lite om mig ;p

Sen fick jag Amadeus efter tjat på mamma efter många år, jag hyrde ju honom först i ungefär 3 år, och lämnade tillbaka honom, då jag skulle börja 7an och mamma trodde inte ja skulle ha tid. Sen efter 8 månader så köpte vi honom (: Han hade bara hoppat 70 cm bana, och nu hoppar 90 cm,  sen var han inte något utbildad i dressyr så jag  har själv utbildat honom t LB :D Ska även statsa på LA iår! Han var inte den lättaste i början och ville inget (som nu) när jag väl hade bestämt mig att börja träna (: Men sen efter några månaders kämp så gjorde jag honom lätt i nacken, han böjde nacken när jag bara tog lite i tyglarna  (: Amadeus har verkligen ingen respekt för mig och typ bara traskar över mig när jag e på tävlingsplatserna å sånt. Men han brukar ofta komma till mig när jag ropar på honom i hagen (: Men är ändå den sötaste och ser alltid så oskyldig ut så honom kan man bara inte bli arg på (bara om ja rider då x)).



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0