Detta med lindor å skydd

Tänkte skriva lite hur jag tänker och tycker om skydd och lindor (:

Lindor och skydd tycker jag själv e lite onödigt då jag själv inte behöver det! Men tycker ändå om hästen trampar sig lite då och då e väl ändå inte så farligt ;o Amadeus trampar sig oxå, men det går inte att göra något åt, även vi människor trampar på oss själva, händer ju även att vi ramlar x) En häst e en häst och jag tycker inte att man ska överdriva med dessa skydd! Jag kmr använda lindor bara om någon ska ta kort och det ska bli lite extra fint (; Fast kmr ta av dom direkt efter då (; gillar inte skydd! Ju mer man använder skydd destu mer chans blire att hästen blir halt el vrikar sig lättare, då dom blir vana med att alltid ha stöd vid benen! Amadeus blev halt inom hoppningen en gång och jag e livrädd att de ska komma tillbaka, men använder jag skydd för de? nej! Amadeus har klarat sitt liv utan skydd! Dom som säger att, ja jag vill bara skydda hästens ben, men skyddar ni benen verkligen? Dom blir vana av att ha stöd och sen inte? Då blire att dom vrikar fortare och då kmr haltan! Detta är den ända anledningen ja inte använder skydd, jag äger inte ens ett par skydd! Äger ett par lindor, om han nu skulle bli halt så äre bra att ha! Vissa hästar som inte riktigt har koll på benen tkr ja kan ha skydd, det menar jag med hästar som e överallt på samma gång typ ;p Jag är såklart jätte rädd om benen! Men om e sådär jätte rädd tkr ja man kan lika gärna rida utan, det skyddar senan bättre, inte bättre på det viset, senan blir starkare och tål mer utmaning än med en sena som blir lindad el har skydd på sig! Kan hålla med om kotskydd el liknande spec nu på vintern när dom har brodd å sånt (; Jag använder inte ens något sånt! Amadeus har trampat sig några gånger denna vintern(:

Jag är jätte rädd om benen, och det är just därför jag inte använder skydd!


Kommentarer
Sofie

du vet ju redan vad jag tycker, jag anvander alltid skydd/skydd for att skydda benen+boots for att hon inte ska faa balltramp eftersom det ar saa svaarlakt... Men jag har ju bara nar jag rider och naan sallan gaang nar hon har gaatt haart, och daa blir dom ju inte vana :) Det vore ju naatt annat om man hade det 24/7, men det har jag ju inte och daa ser jag inte varfoor hon skulle bli van stoodet :)

2011-01-07 @ 10:39:21
URL: http://sofieocholivia.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0