Dagens ridpass

Vaknade vid halv 3  idag och då blev det att äta frukost sen dra t stallet direkt ;D Träningen gick bra, fast ibörjan streta han emot och ville inte samarbeta, men när jag väl sätte igång så blev han mkt mjukare och mer följsam (; Vi började med att jobba på en stor åttvolt och ställe mkt, han hade lite problem i höger varv och drog upp huvudet sen i vänster jobbade han på bättre och gick på tygel (:
Vi träna även mkt galoppfattningar och det funka jättebra! Vi träna på att fatta galopp och sen fort ner i skritt/halt och det gick bara bättre och bättre (: Han jobbade bra med bakbenen i galoppen och fick mkt rundare galopp (: Väldigt sällan någon säger att Amadeus har med sig bakbenen så jag blev mer än nöjd när hon sa det ;D Han blev lite svettig, helt otroligt att han inte svettades mer ;o men Amadeus verkar inte vara den som svettas lätt (: Men sen skritta ja av i 25 min ungefär så även jag fick lite motion (: Det behövs ju! Gick ju brevid så han skulle slippa ha mig på ryggen!

Idag har jag åte upp mina godis nappar, fick 2 kg nappar i julklapp och nu e dom slut ;o haha! fatta va mkt godis ja äter! Men nu ska de bli slut på det! (:


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0