Box

När jag mockar så brukar jag inte vända på spånet, tar bort kiss, sen tar jag bara det övre det som e löst lixom! Detta gör även att mockningen går lite snabbare och även lite enklare. Enklare på det viset att hästen kan inte röra om allt spån då det undrelagret e hårt! Så bara det lösa kan hästen "gömma" bajset med. Så tkr de e ganska lätt! Det funkar på Amadeus, kanske inte funkar på alla ;P Gör även detta för att han inte ska få liggsår även om jag har mkt med spån så skrapar han ända till betongen och rullar sig sen och då går han ju igenom och vill inte att han ska skrapa sig ;P Så därför "sparar" jag så det blir hårt och han kan inte direkt gå igenom (: 

Sen hur jag lägger ut spånet, jag lägger det platt förutom vid ingången typ ;p Jag lägger spånet platt för inte hästen ska fastna, om man tar bort på kanterna och lägger det mer i mitten så blir det en liten uppförsbacke och hästen kan fastna och inte ta sig upp, och en häst som ligger med ryggen neråt kan faktiskt blir allvarligt skadad och inte bli ridhäst igen ;s Detta händer inte alla, men jag skulle inte våga ta risken!
Detta hände mammas häst, den fastna i boxen ;s Men klara sig utan skador (tror ja)!

Hur gör ni med spånet? Har ni mkt/lite, platt/ tar bort fån kanterna? (:


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0