Tömkörde min kossa idag!

Blev att jag tömkörde ändå, eftersom han ömmade lite grann i ryggen! Så tömkörde i grimma, vilket gick strålande!
Han tagit fram några koner som jag körde slalom emellan. Sen så provade jag att han skulle trava så sakta att jag kunde gå bakom, vilket han klarade galant! Fast han orkade inte så jätte länge, men tillräckligt länge för att göra mig nöjd ;)! Sen sprang jag efter han, bara så han skulle få trava lite fortare. Han blev väldigt lätt hög och kort i formen idag igen. Men han blev det när han travde så sakta, och fick upp ryggen.

Sen skulle jag prova att göra en ökad trav snett igenom- vilket Amadeus tyckte var så kul och fatta galopp och börja bocka å ha sig.. Såklart klarade jag inte hålla honom och tappade, men när han lugnat sig så kom han travandes i full fart mot mig :').

Sen så lekte vi lite i slutet, jag sprang runt med honom i ridhuset och körde lite slalom (han var alltså lös) och han följde mig så fint mellan konerna.

Byggade fram ett hinder, vilket jag hoppade mer än vad han gjorde. Han tyckte det var bättre att springa bredvid.. Han kunde dock hoppa när jag sprang bredvid så vi hoppa samtidigt över hindret. För söt är han ;)!
Sen innan jag tog in han för kvällen så tog vi en kvällspromenad :*

Världens finaste ponny<3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0