Stressad till max!

hade ca 3,5 timma att mocka, rida och greja!

Hade egentligen inte tänkt att rida, men sen kom jag på att jag glömde stallhyran på Lillerud, så blev att rida dit och tillbaka ;)

Han var rädd för typ allt, spec vid grisarna! Då blev det fart på honom, han totalt vägra gå förbi utan vände i full trav x antal gånger, trippade när vi hade vänt, helt omvriden i huvudet. Fick hoppa av, han gick sakt, förbi och nosade i luften m,m ;) Han var räddare idag än vad han brukar.
Kom till Lillerud till slut och det blåste ju storm så reflextäcket flög av åh shit vad problem jag hade x)

Tillslut vid hygienhallen (där vi har stallkläder m,m) så fick någon hålla i honom medans jag sprang in och hämta pengar.

Sen förbi grisarna igen, total vägra = jag blev irriterad. Pannkaka av allt, han var totalt livrädd. Det blev inte bättre när han fick syn på ena grisen heller x) Hela han skaka, jag satt då av, försökte lugna honom- vilket gick hyfsat bra! Han snurra runt mig när vi gick förbi, å vi hade lite problem! Sen efter vi kommit förbi faran hoppade jag upp igen och han gick på som vanligt. Pluset på detta var ju att det snö/regnade typ och blåste storm ;)
Då tyckte jag faktiskt rikigt synd om Amadeus ;) Har aldrig sett han så sjukt rädd förut!

Sen grejade jag med hans mugg, som börjar lite värre igen ;/! Sen fick ca 30 min på att mocka, fixa hö, fixa vatten, cykla tillbaka till Lillerud och byta om ;) sen gick bussen!

Även min coola vän, kan bli skräckslagen ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0