Dagens ridpass

Red först lite med bett, men han ville bara ha huvudet högt uppe. Då bytte jag till hacket, han blev som en annan ponny! Kunde släppa tyglarna så dom hängde och han gick fortfarande i stadig form :D!
Gjorde lite öppna, vilket gick super i vänster varv! I höger drog han upp huvudet, böjde halsen och smet in mot mitten. Aja, bara träna vidare !

Tog lite galopp, han var lite rundare nu i vänster galoppen. Sen efter han hade ökat själv, så ville jag bromsa upp honom och då fick han fyrtaktig eller bröt av = dåligt med muskler.

Höger gick lite bättre, men eftersom vi inte ridit på riktigt på 6 mån, så kan jag inte förvänta mig bättre resultat än idag ;D! Så är nöjd med plutten! Dock inte vänster öppnorna. Efteråt masserade jag Amadeus lite grann, grejade med tänderna x) och masserade vid öga;D

Sen så har vi nu städat hela huset! Skönt med lite rent, eftersom i våran familj är inte sådär jätte duktiga på att städa x)!

Nu ska jag värma choklad och doppa i skumtomtar! Sen blir det att plocka fram granen och under ska klapparna :D
Ska även kolla på Navy CIS ;)

Imorgon blir det först stallet, hem fixa ordning sig, stallet igen för att plocka in hästar och kl 18:00 ska vi va hos kusinerna ;D! Mysigt efter att inte träffat någon av dem sen sommarlovet <3

Lilla humle i förra årets gran ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0