Äntligen tillbaka

Nu står Amadeus nu på Norra Mon, glasglint var det där vi skulle lasta ur och Amadeus inga brodd.. Men han överlevde och halkade bara en gång.

Till besöket:
Amadeus hade en hel del låsningar. Det satt lite över allt på honom i rygg, rumpa, knä, bog, nacke och något ställe till. Men nu är han fixad och klar :D Vi fick lite tips, jag ska massera honom vid typ ögat nästan varje dag, sen ska jag även göra något med hans tänder. Hans bett är nämligen lite snett, och det var något som hade hänt med huvudet, därav kan han gå snett med sitt huvud,  typ han hade slogit i huvudet i något. Lite svårt att förklara!

Mirja är super, hon ger mig tips, hon visar hur jag ska göra för att minska risken med mer låsningar. Helt klart bäst med hästhantering! Så aldrig någon annan än just Mirja ska kolla Amadeus! och dyr är hon inte heller!

Iaf så måste jag göra många öppna, slutna och skänkelvikningar.. Från rygg och marken ska det göras.
Det bästa av allt att jag efter ca 6 mån kan äntligen sätta igång igen, rida på banan! Träna, galoppera, bara ha skojj :D!

Sen när vi skulle åka hem kollade jag på honom och han hade höjt sig i ryggen, han har vart lite påväg mot svankryggig men idag var det borta! Så nu jäklar blir det att skritta ut i morn eller ridhuset, kan vara väldigt halkit att rida ut nu. Iaf skritt och lite trav. Öppna och sluta SKA göras!


Nu är jag och min stjärna på rätt väg igen♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0