Ändrade planer

Mammas bil krånga och hade inget ljus, så kunde inte komma.

Amadeus lekte jag lite med i hagen, eller vi träna oxå då ;).
Jag började med att backa honom när jag gick emot honom, vilket fungera super! Sen stoppa jag, Amadeus stoppa bredvid, backade honom och gick fram igen, stoppade igen och så höll vi på ett tag tills han fattade direkt!

Jag försökte lära honom ett trick, att han skulle lyfta benet när jag peta på hans knä. Det gick inte så bra, han lyfte benet några få gånger ;). Då fick han myyycket beröm!

Sen sluta vi och började om med det vi gjorde i början! Först hade jag grimskaftet runt halsen, tog av sedan grimman när jag visste att han lydde mig!
Vi jobbade med att han skulle gå efter, stanna och komma till mig- allt detta gick helt underbart bra!
Sen blev han så lycklig och drog några varv i hagen (var alltså i en av hagarna), sen när han lugnat sig kom han travades mot mig :') !
Sen busade vi lite grann!
Det syndes på hela han, han var riktigt på hugget!
Han var lycklig, jag var lycklig! Det kallar man underbar känsla!

Ååh helt sjukt vad denna ponny kan, han är så go när han inte fattar och lägger huvudet på ryggen/axeln på mig! Så gör han även när han tycker jag är dryg när jag flätar honom i pannan ;)!
Jag kan inte säga mer än att jag älskar denna ponny!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0