Träning

När jag kom till stallet så hämtade jag in honom. Borstade av lortgrisen, märkte då han var mer svullen i knät och även väldigt gallig på båda fram. Gick upp över senan enda till knät :O! Så sätte på kylgel och gick typ 10 min på grus väg och sedan gick jag in i en hage, alltså inte den hagen dom står i nu.
I hagen tränade jag lydnad! Till en början fatta han inte att de va jag som bestämde, utan åt gräs och gick som han ville. Efter måånga halter så slutade han äta och stannade när jag stannade! Vi gick på väldigt färskt gräs, så han var duktig när han inte dök med nosen ner x)! Han försökte varje halt nästan, men några kunde jag gå någon meter framför utan han dök :D!
Efteråt så kolla jag benen och han var inte gallig, bara lite längs ner! Han hade många av knölarna kvar, men lite av dom var borta iaf och han ömmade inte heller!
Eftersom jag inte säkert kommer kunna rida resten av veckan, så kommer jag ist träna lydnad och ut och klättra :D! Här ställer man inte ner sin kära pålle bara för det inte går att rida. Här ska man ut och gå, klättra m,m (eller det beror ju på hur knät och benen ser ut då). Jag kan lätt leva utan att behöva rida, men kan verkligen inte leva utan Amadeus :)
Hade med kameran och tog över 300 bilder ;) Orkar inte lägga upp bilderna, eftersom det tar ca 100 år ;) Så ni får tyvärr lida med gamla bilder ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0