Skit väder

Vilket skit väder, snart ska jag dra till stallet och pyssla om min pålle. Sen är jag inte så sugen på att ut och gå om det ska fortsätta regna såhär. Blir bara att hänga i stallet och pyssla med något medans Amadeus står inne och äter mat och vilar, blir kanske att putsa mina träns. Sen ska vi hämta massa spån ev, eftersom där jag ska stå under vinter måste man köpa eget spån och eget hö ! Vilket jag tycker är jätte bra, för då får man ta hur mycket hö man vill och spån typ :D. Hoppas bara jag kan rida Amadeus när jag flyttar, mamma ska kanske ringa till veterinären i Karlstad imrn annars gör hon det på fredag! På fredag morgon kommer hovslagaren, då blir det att ta av bakskorna :D Är ju bättre för hästarna att gå barfota, så då plockar jag av bakskorna. På vinter ska han ju såklart få ha bakskorna på ;). Eftersom jag inte kan rida så passar det jämt perfekt att vänja honom vid att gå barfota! Ska bli såå skönt :D. Sen måste jag köpa nya kläder, har ju typ inga ;O, även liite hästgrejer, det är ju bara ett måste ;). Ska iaf köpa nya höpåsar, tycker dom från Ikea är såå sjukt tråkiga :). Sen köpa en ny vatten hink. Sen lite mer borstar även om jag nu har för många x) Men ska spara och köpa borstset från något märke som totalt äger! Älskar deras borstar och är hur sköna som helst att hålla. Dock får man betala en del ca 160 kr borste ungefär, så allt blir ca 600 kr. Dock köper jag det från frogpool som är sjukt billigt och då får jag även köpa med något annat. Dock kommer det ta ett tag eftersom jag måste köpa det själv. Haha!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0