Hemma hos pappa

Sitter hemma hos pappa nu :).

Åkte från Åmot ca 11:40 med Amadeus där bak. När vi kom fram och lastade ur var han som vanligt, nyfiken, stark som en oxe, går dit han vill ungefär ;). Han bryr sig verkligen inte om att jag finns där brevis och leder honom, min söta lilla sak som har en hjärna som en nöt ;).

Släppte ihop dom direkt, vilket gick jätte bra. Nosade 2 gånger och gick skilda vägar typ x). Efter ett litet tag så blev det en sprak av hästen Amadeus går med :). Men träffade inte, han får stå även idag just bara för att slappna av på det nya stället.
Dom går ute i hagen på nätterna ca 2 veckor till, det gillas starkt från min sida :)! Sen har man jour var tredjehelg, ¨så två helger blir man ledig så jag kan åka hem till mamma om jag vill det :D! När man har helgjour där så tar man hand både kväll och morgon bååde lördag och söndag, mockar även åt dom andra :). Fast när jag inte är hos mamma så kommer jag ta hand om Amadeus själv, för jag tycker inte om när någon tar hand om min häst. För har man häst ska man ta hand om den själv, tycker jag.

Om man har tid alltså, om man inte kan så kan man ju inte ta hand om hästen sin, om man ska bort eller liknade så är det sjukt bra att någon. Men attt be någon mocka när man är ändå i stallet tycker jag är lågt :). Eller om man ska dit :). Undantag om man har typ två hästar eller mer och hinner verkligen inte. Aa ni fattar :)

Nu ska vi titta på film :). 


Bild sen KM 2011 :D! Rikigt sjukt varmt var det att rida, men vann klassen gjorde jag, även om inte alls var nöjd med ritten :).  



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0