Dålig på rubriker

Var i stallet förut och borstade av lortgrisen :)! Sedan gick ut på gräset för att träna så han inte dyker ner med näsan vilken funkade bra, han gjorde det inte en enda gång! :D!
Så ist så gick jag och Amanda ut och gick med Amadeus en litet tur på ca 40 min. Provade där att stoppa och han skulle stoppa när jag stoppa, men det gick inte så bra.
Han var fokuserad på allt utan mig ungefär x)! Han gick ju bakom mig och stoppa nästan alltid när jag stoppa, men Amadeus gillar närkontakt och stoppa på mig ungefär hela tiden.
Jag ska försöka göra så att jag kan bara gå bredvid och Amadeus i endast ha grimma, och ska även kunna gå på jälen utan att dyka ner med näsan ;) Ett litet mål som är det som går att uppfylla med träning.
Amadeus var även lite svullen i knät, bara liten kula nu typ, ryggen hade han en del knölar kvar, men väldigt lite om man kollar hur mycket egentligen haft! Super bra det oxå! Sen imorgon ska mamma äntligen beställa tid för veterinär :)! Vilket oxå är super skönt!
Imorgon ska dom få nya skor, Amadeus har tappat 1 tåkappa (vet inte om de heter så men) och Giggs har tappat 2.
Skorna är väldigt slitna så egentligen är det därför vi behöver sko dom. Då ska jag äntligen ta av bakskorna :D! Vilket jag längtat med över hela året, varför jag inte tagit av dom tidigare är för tävling (var ju div 3 tävlingar och dom får man bara inte missa) och massa annat som vart i vägen.
Jag skulle även vilja ha Amadeus på lösdrift, det är ju även bättre för hästen. För en häst som går på lösdrift får starkare senor m,m och minskar risken med skador. Det stora problemet är att oftast hästar som går på lösdrift för fri tillgång till hö/ensilage och sedan att det är oftast långt bort x). Men när jag blir äldre och fixat jobb m,m (haha om jag ens får ett jobb) då blir det att sätta ut Amadeus på lösdrift!
Min söta nöt♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0