Dagens ridpass

Idag red ja ut med Sofie. Blev en del galopp (skräll lixom), idag hade han faktiskt en ganska rund galopp i vänster! Dock orkar han inte samla ihop sig utan att bryta av eller få fyrtakgalopp. Höger e allt så mycket enklare ;). Han kändes finare än normalt idag, visst krävde inget förutom att bära sig lite extra, och han gick inte på tvären! :D. Han brukar göra de direkt jag sätter i skänkel och kräver minsta lilla. Han var även normal idag, och inte alls tittig! När kommit hem så sköljde jag av honom, sen kom ja på att prova rida med bett, lixom typ 2 meter. Så hoppade upp barbacka och red runt lite, trava just för skulle se hur han var i munnen. Han gapade ju en del, men inte som han brukar, kunde ändå ha kontakt utan att han blev stark! Det är såååå sjukt skillnad med att rida på hacket och vanligt träns! På hacket går han i from direkt jag tar lite smått i tygeln, glöm dock inte att de e hävstång så han blir ju lite tvingad. Tränsbett gick de inte alls lika lätt, kanske för ja e van att han söker sig neråt direkt på hacket. Men jag kommer inte rida med bett förens jag rider ensam. Vill ju inte skämma ut mig med att ha en häst som gapar så man ser magsäcken typ... Tog även profilbilder på sötaste Amadeus, var ju ett perfekt ljus så kunde inte motstå ;). Bilderna får ni ikväll, och på måndag så kan jag förmodligen blogga med bilder igen! Då hoppas jag min dator funkar, får andra halvan av laddaren idag då ;).


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0