Dagens ridpass

Blev attprova hoppsadeln idag med gelpadd under. När jag red så kändes han inte ärlig, han ville absolut inte börja på nacken. Vi red ca 2 tim och 40 min. Tänkte ta runt fjällsjön, men som tur va gjorde vi inte de!!
Amadeus ville springa mycket, bara springa, vara stark och gå på tvären när han inte fick trava så fort han ville ungefär...
Spec gick han på tvären när Giggs och mamma galoppera iförväg och Amadeus skulle skrittas bakom. Tycker det är sjukt bra träning, jag tycker att en häst ska kunna stoppa om en annan drar iväg, då är det mindre risk att den andra hästen sticker hem.
Blev mycket trav och galopp, men som sagt han var inte ärlig. Han ville springa ifrån att de gjorde ont.
Hans sadeln  passade inte förstås!! Trodde de eftersom den låg inte i framvikt, jag kan ju inte kolla om en sadel ligger rätt, men att se om den ligger i bakvikt eller i framvikt kan jag se. Så trodde att den passa sådär. När jag kom hem från ridturen kände jag på ryggen och j*vlar va många knölar han hade. Han ömmade karftigt också :'(! Så aldrig mer hoppsadel. Kletade på Arnika gel, så hoppas på dem flesta är borta imrn iaf!
Om inte knölarna är bort imorgon blir det ju att ut och gå promenader tills dem är borta och så provar jag dressyr sadeln.
Kan väl inte vara farligt att klättra, springa även om han har knölar på ryggen? För då kanske jag ska ta och klättra imorgon, om det inte regnar. Tar med kameran ut då!
Det är nog meningen att vi ska ha motgång, att vi inte komma vidare i dressyren. Men efter motgång är man ett snäpp bättre :D!


Kommentarer
Sofie

Sv; jo det kanske jag ska prova ;)

2011-08-09 @ 09:22:38
URL: http://sofiegarberg.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0