Dagens ridpass

Blev ju att rida själv, vilket är bra att träna på ;). Men han gick faktiskt hela tiden utan att ens tänka tanken med att stoppa eller vända ;). Red på en grus väg typ, vilket är bra så han inte bara går på sand, är ju inte heller bra för senor :). Red till ett tjärn (stav?), eller egentligen hade jag tänkt att rida runt, men de gick inte utan att vägen var förstörd av traktor spår, då var det massa lera å vatten. Varken jag eller Amadeus hade någon lust att traska över ;).

Så ist så vände jag och red ner så jag kunde bada, eller jag bada ju inte. Var fint på botten iaf. Amadeus är ju lite små söt så då, han vågar inte gå i vattnet om jag sitter på ryggen utan jag måste leda i honom ;). Som tur var så fanns det en liten gräsplätt som jag gick och  Amadeus fick gå i vattnet. JAg hoppade upp när alla ben var i vattnet, sen gick vi ganska långt ut.

Skulle ju egentligen köra lite mer dressyr pass, det gick inte så värst bra, eftersom han var på nytt ställe och allt var farligt ;). Red i grimma idag så till en början fatta han inte vad jag bad om, sen efter typ en halv timma så kunde han böja på nacken hela tiden utan att ta upp huvudet. Galopp fattningar blev det en del och även del tvärstopp ;). Ville galoppera i vatten, men de hade inte Amadeus någon lust med så blev att han tvärstoppa och jag hamna på halsen en gång, bra balans! ;).

Var ju rikigt roligt att rida idag, för jag vet att jag kan jobba honom även i bara grimma lite halft, dock kan jag inte rida med grimma på ett tag då den skavde. Eller jag kan inte rida dressyr i bara grimma x) Får köpa ett sidenpull eller va de heter. Är iaf ett bettlöst träns, det tränset har inte heller någon hävstångseffekt ;).



Bild på från idag när vi red ut ;).



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0