Gårdagens ridpass

Jag orkade inet blogga igår, jag hade haft ont i magen hela dagen sen red jag lektion och sen var jag död ungefär x) Inatt har jag inte sovit mkt pga magont -.- Så blev inte skolan idag, ville inte sumpa nationella provet i eng som jag gjorde i kemi...

Till gårdagens  ridpass:
I skritten  var han väldigt fin, och till en början med traven sen blev han lång och hade  huvudet högt uppe (stundtals). Vissa sekunder blev han skit fin, men  vissa så bara blev han lång och jobbig! Galoppen blev ännu värre, han blev skit lång och hade galopp som en trav häst ungefär x) haha!!! jag kunde inte heller driva på så mkt för oom jag bara krama lite löst med benen fick jag kramp -.- Efter galoppen blev det öppna, och han bara sprang på... skänkelvikningarna gick inte bra dom heller (fick kramp och orkade då inte stöta imot och inte flytta som mkt  heller). MEN, mot slutet blev han  mkt bättre, blev mkt mjukare och finare att rida ;o han blev det jämt 5 minuter innan vi skulle börja trava av - såå typiskt! Kan ju bara säga att jag satt mest  och skratta idag, Amadeus är ju lite smått dum när han går som en kråka när han egentligen brukar va fin ;p Fast jag tror han hade lite träningsverk i ryggen sen i förrgår då vi klättrade lite grann!

Detta är en av mina favvo bilder :*


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0