Gårdagens ridpass

Red aldrig på banan igår, jag orkade inte x) Så ist red jag ut, red barbacka :D Amadeus var seg till en början, men när vi börja trava blev lite mer "vilda" så blev han mkt mer gladare och hade öronen framme hela tiden :D Gick inte på jäle och försöka köra lite dressyr, men det gick inte så bra ;P Tog lite galopp på vägen, och gick tillbaka t jälet sen och tog några skutt över ett dike. Sen när vi skulle gå över ett annat dike och har världens största jäle bakom, så drog han iväg i full galopp hela vägen tills det var ungefär 20 meter kvar innan vägen  kom igen x) Shit häst, och han drog några bocksprång, och tvärhoppade åt sidan en gång, och jag satt mest och dog av skratt! Fy fan va roligt de när han på sånt  bus humör :D Det gillas stort, men bara typiskt att jag satt barbacka, skulle vart lite roligare om han bockade med sadel men jag ramla iaf inte av och det är jag nöjd över :D haha!
nej, nu måste jag  gå. Åker till pappa idag, så beror på uppdateringen :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0