Dagens ridpass

Eftersom jag var ledig från skolan, så åkte jag till stallet tidigt! Vågade inte rida ut, då pga den snön, och skulle ju gärna vilja göra mer än att bara skritta! (;
Så det blev att rid i ridhuset! Till en början var han fin, han var ju såååååå seg. Efter jag satt mig ner och plockade upp honom lite  mer så blev han ännu segare. Men eftersom jag inte hade några sporrar (tkr inte att man ska behöva ha det varje gång man rider i ridhuset)  så gav han inte lika lätt efter för skänkel, så då tog jag ett spö bara för att få fram honom lite extra. Gjorde lite öppnor som gick hyffsat bra, lite segt men inte så farligt! Sen gjorde jag lite skänkelvikningar som funka bra, men han tappar baken och jag måste då stödja upp lite mer. Galoppen var bättre än igår, han orkade faktiskt bära sig i ett galoppsprång! Han fattar bättre galopp från skritt än vad han gör i traven, ska det inte vara jobbigare att fatta från skritt än trav (?) han blir även mer bärigare i några fler galoppsprång.

Amadeus stora födelsepresent blev en liten morot x) Men får köpa en sån godis grej och ha i krubban under helgen!
Ska ju shoppa lite kläder till mig själv imrn (har typ inte gjort de på över ett år), då jag alltid tar pengarna till allting annat x)
Ska försöka köpa 2-3 par jeans, några kortarmade. Kan även tilltala att jag hatar att gå i tunikor och sånt skit, äger kanske 2 st, och anväder det väldigt sällan! Hatar att visa mina feta lår -.- och därför hatar jag att gå i sånt, har helt mjukis, fast har mest jeans. Det är en anlednig till att börja cykla till stallet, att få mindre lår och slippa skämas varje dag! 

Hade aldrig vart fel och va så smal ;o min näst högsta dröm! (vet att de e bara att börja träna, men man ska ha tiden och orken)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0