Dagens ridpass

Idag var Amadeus VÄLDIGT vrång, direkt jag hade hoppat upp drog han sin egen lilla väg och sket i mig på ryggen ;o När vi kom bortom ridbanorna så drog han åt andra hållet än vi skulle, då blev jjag arg och gick in på ett  jäle med lite träd längsidan och hämtade ett "spö" (en pinne). Piskade som aldrig förr, eller nej, jag är ingen idiot och skulle aldrig klara göra det!!! Tog bara det i handen och piskade mig själv ist :D Han regaerar på ljudet och varför slå honom, när det går att göra på sig själv? :D
HIhi nejdå, hade det mest för lite lättare stöd, och direkt Amadeus försökte vända så bara la jag "spöt" på bogen eller tog bara fram det så han såg det och han vände inte :D Skönt med en häst med så stor respekt och att jag inte behöver rida med spö i vanliga fall.
Blev mest skritt idag och Amadeus var ju lite pigg och trippa 24/7 ungefär! Sen väl hemma prova jag att gå in på banan och snurra runt lite på gårdsplanen, han brukar vara riktig jobbig med att gå in på banan med och vända åt höger när han väl vänt åt vänster. Men han krångla lite, men la på "spöt" och han flyttade sig, lite för fort så jag nästan ramla av en gång x) haha! (satt barbacka).

Bild sen träningen i söndags:
 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0