Dagens ridpass

Jag hade hela ridhuset för mig själv, riktigt skönt! Tog fram 3 galopp bommar, men använde dom inte så mkt. Tränade inte något spec idag, gjorde ganska många volter , då Amadeus sprang så himla mkt ;o gjorde några öppnor som satt verkligen skit bra, förutom i ena varvet, då bara sköt han ut bogen och böjde bara halsen och drog upp huvudet... Det var i höger varv, som han vart riktigt jobbig med! Men i vänster varv funka allt perfa, han var lite halft lydig och jobbade på riktigt bra en stund där. Galoppen gick inte alls, han bara sprang och jag blev då hård i handen :'( så blev det även i traven, men det får han skylla sig själv lite, om han hänger i tyglarna ger jag ju inte efter och tar då ett hårdare tag i tygeln så den inte ska glida ur handen. Är sjukt nöjd över Amadeus, men jag kunde ha ridit så sjukt mkt mjukare om jag hade tänkt på det då ;o så längtar i fredagen då blir det träning igen, med det starka bettet och då förhoppningsvis så kommer han släppa efter i höger varvet ;D sen på söndag så tror jag att jag ska rida för christina sandström ;D bara synd att det e dagen före tävling men tror inte det gör så mkt. Kan väl bli lite stel, men inte så mkt mer skulle jag tro :) nej nu ska jag lägga mig :) får även lov imrn, ska bli sjukt skönt!


Kommentarer
Sofie

det kanske går bättre om du tränar dagen innan? ;) han kanske blir jätte lösgjord och sånt :D alla är ju så olika :p

2011-04-20 @ 23:41:59
URL: http://sofieocholivia.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0