Dagen

Började med morgonjour, plockade ut alla häästar sen gick jag och mockade (:
Efter jag mockkat så fick alla hästar 11-hö´t och ville inte ta in honom då, så började städa skötarrummet (som verkligen behövdes!!!). Sen plockade jag in Amadeus och stod ute och borsta idag, hur myyysigt som helst! men gick in när jag började ryckta! Amadeus stod ute och åt lite grönt gräs :D
Sen när jag red var han hur seg som helst! Red på ett ställe där jag inte ridit på väldigt länge! Amadeus vände några gånger men inget mer. Där jag red finns det många trav och galopp vägar så blev typ mest trav och galopp tills vi var nästan hemma :D 
Fanns även en jätte stor vatten pöl som vi galoppera över några gånger, roligt vare när vattnet spröt på oss x) tog även fram två  små av hugna trän och  la på vägen och hoppade över, sjukt roligt de med.
Eftersom det blåste så mkt och  Amadeus var rädd  fär allt (!!) så gick det inte direkt att få någon kontakt, men när de väl gick så blev han skit fin :*
Var en helt übermysig ridtur, och var faktiskt helt underbart att rida ensam! Brukar inte tycka det är så roligt, men idag kunde det inte bli bättre!

Nu ska vi även köra årets första grillning! :D




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0