Träningen...

... Gick skit dåligt i början :S Han vägra lyssna, villa bara springa och var JÄTTE stark i munnen :S Såklart tål inte jag sånt, och  blir själv hård och arg :S Tyckte bara SÅÅÅÅ synd om  Amadeus när jag red och drog i munnen (drog inte såååå där jätte hårt, och jag tog och släppte hela tiden typ) :S men han total vägra lyssna, ville inte jobba riktigt och var allmänt jobbig :( En gång tog jag tag ordentligt för han vägra stoppa, så efter det så blev han hur FIN som hällst! :D Han jobbade bra med bakbenen och blev skit fin! Kunde då rida med sytrå som tyglar nästan! Då vet ni hur eftergiven han var, ville inte hoppa av heller ;)! Vi hoppade kombinationer (stav)
ibörjan var han ju såå där jätte stark och inte ville lyssna! Men sen så hoppa han riktig fint och tog i från bakbenen, när han väl blev fin så gick de bra! Så träningen sluta skitbra!! Tog även fel bett på honom, tog det mildaste jag har, gummibett ;P inte så smart kanske x) Men ska köpa ett sånt där babypelham! Så jag slipper dra så mkt i tyglarna! Blir bara synd om hästen! Och om jag  skaffar ett lite starkare så slipper jag dra så mkt! :D Men dock är priset på ett sådant ganska dyrt :S typ 1500 kr ;P Så får nog vänta tills gbg horse show! ;P Och tänka om jag ska verkligen ha ett sånt! :D



Kommentarer
sofie

du kan låna mitt(om det passar) så du får "känna" på det innan du köper det ;)

2010-10-23 @ 18:29:10
URL: http://sofieocholivia.blogg.se/
Ida :D

sv. jag vet , det är många som sagt det men det konstiga är att jag kan se på det :o :s

2010-10-23 @ 20:55:40
URL: http://idastavlingblogg.webblogg.se/
Saria

Sofie: Det kmr ínte att passa x) för Amadeus har inte 12,5 som Olivia har x) hihi

2010-10-24 @ 10:20:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0