Diss

Måste bara dissa: Damiga hästar! Finns inget fulare än en damig häst! ;p Visst Amadeus är oxå sjukt damig, men jag ryktar honom varje dag använder 4 borstar på honom, så han inte ska ha så mkt dam kvar, och för att hatar att rida damig häst oxå :S Tkr det är sjukt fult ;P Visst hästar är inte lätta att bli av med dam, men om inte försöker lyckas man aldrig heller!

Om Amadeus är jätte lortig och damig så använder jag: Piggborste, för att få bort all lera, sen kör jag genom hela hästen med en vanlig borste (kmr inte ihåg va en sånn heter), för och få bort llite mera lera och dam, sen kör jag rykning ganska läänge tills jag fått bort med det mesta av dammet iaf! Sen så kör jag med en sån där som tar tydligen bort dam (funkar skit bra!) och drar över hästen, och sist så använder jag en sånn finputsning borste (en sån jätte mjuk) :D Och då brukar han vara mindre damig! hihi!
 
Vill heller inte sätta på täcke, bara för han blir lortig! Hur fjantigt e inte det?! Han e ju häst, för fan! :)
Så här borstar jag nästan varje dag, beror på hur lortig han är! Jag borstar honom noga varje dag (om jag inte har jätte bråttom) fast om han inte är lortig tar jag förstås inte piggborste! :) hihi (:

Hur tycker du? (:


Kommentarer
sofie

som du sa så beror det helt på hur mycket tid jag har och hur skitig hästen är :)

2010-10-15 @ 22:46:08
URL: http://sofieocholivia.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0