Blåsig Ridtur

Ridturen blev en blåsig tur ;P Och även lite kondtions träning ;P dock inte så mkt min pålle var rädd för ALLT! vände 24/7 ;P Men red till kortlanda och tänkte ta lite galopp uppförs den låååånga baken flera gånger, men så blev det inte eftersom jag inte hade lust att krånga med Amadeus x) Sen så fins det en ganska fin skogsväg som jag byggde upp ett hinder och hoppa det nåra gånger, över 2 veckor sen jag hoppa så, så det blev Amadeus "kondtions" träning ;P att galoppera ganska långa sträkor flera gånger och var även ett litet hinder med xD men tror inte han orkade så mkt eftersom jag hade reflextäcke med fleece under och det tror jag värmde en del ): tyckte så synd om honom efter jag var klar inne i skogen och hade galopperat uppförs den lååånga baken ;P så ist så  satte jag mej på täcket så han fick kyla ryggen lite, eftersom Amadeus inte är rakad och har ganska mkt päls så ;P Han var såååå rolig idag! älskar verkligen när pållen är rädd ;P inte rädd så, men fjantit rädd lixom, jag sitter på ryggen óch skrattar x) sen finns runt kortland finns det långhåriga kossor och Amadeus e skit rädd föe dom, och så klart så stod kossorna vid staketet! och det finns en klav som är JÄTTESÖT och jättenyfiken ;P så den hoppa fram från ingenstans och Amadeus  sket på sej nästan x) jag såg kalven hela tiden så jag var beredd, men inte Amadeus ;P


Kommentarer
sofie

dom är så söta! :D

2010-10-06 @ 21:07:57
URL: http://sofieocholivia.blogg.se/
Saria

Hahah ja de e dom! Men för Amadeus är dom STORA fula monster ;)

2010-10-07 @ 12:22:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0