Ridturen

Ja som sagt red jag själv idag i mörkret, hade ingen pannlampa heller, bara en som lyste pyttelite men bättre än inget iaf! (: Men hur långt  kom vi innan han skulle vända och gå tillbaka till stallet? Jo precis utanför ridbanorna -.- Han hållde på å krångla i evigheter! Han var visst skit rädd på ett ställe och vände 2 gånger med full galopp hem :S Men jag gav mig inte, jag skulle rida där, så jag skulle komma ut en tur! Sen ringde jag mamma och sa att hon skulle komma (hon var hos giggs) och hjälpa mig med att gå förbi ;P För jag vägra och hoppa av, då Amadeus kunde tvärvända och det var blankis typ och jag skulle bara ha ramlat ;P Och vem vet, det kanske skulle komma vargar att jaga oss x) HAha!! Men medans jag vänta så orka ja inte krångla och gick in på banan och red lite trav arbete, men inte hårt krävde inget av honom så han fick gå med sina bakben på andra sidan banan ;) Sen så kom mamma och hon följde oss tills vi var förbi det farliga stället x) Och den tur jag tog skulle mist ha togit 15 min, och jag var ute i en timma minst! Så ja, han krånga endel :S Men han är häst och allt är farligt då jag inte hade bra lys, och lite almänt fjantig e han ;) Sen sså kom det en bil och stoppa mitt i vägen och  stänge av bilen! Bara för att vara snäll men bilen stoppa typ 50 meter bakom oss iaf låångt bakom oss! Dom såg att Amadeus krångla! Fan vad jag skämdes :S spec när Amadeus kom i full galopp mot bilen! Men jag älskar honom mest ändå<3


Kommentarer
sofie

hihi, gulligt! :D

2010-11-12 @ 21:28:14
URL: http://sofieocholivia.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0