9 nov

skolan  idag var tråkig som vanligt -.- Sen drog man till stallet direkt, fick gå i snöstorm :S Men det blev bara värre och  värre med blåsten ;) Träningen gick superbra! Fast jag msåte träna på att ta upp honom och ge lite eftergift så jag vill ha kontakt med munnen hela tiden! Men annars så gick han super bra!  Han hänger lite då och då i tyglarna, men ibland gick han  helt själv, och trampa på bra! men inte tillräckligt! MÅSTE bara få till bakbenen!! Men alla har en sak och träna på! Träna lite  galoppfattningar från skritt och det funkade toppen! Han har lite svårt i ena varvet (kommer nt ihåg vilket) och fattar gärna fel, men det är ju oxå mitt fel då jag inte gör riktigt tydliga signaler x) Han var även skit stel i högervarvet och var helt stum i munnen :S Men det släppte även mot slutet! Amadeus var riktigt fin mot skänkeln och flyttade gärna på sig om jag bad om det, om vi skulle träna på det, hade det nog gått super! Men nu ska jag läsa på prov :S har de imrn och har inte tränat  ett skit x) men jag kommer nog få omprov x)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0