8 nov

Åkte direkt till stallet idag efter skolan (: mockade och fixade, sen satt jag och vänta på Sofie :). Sen mockade hon och jag stod och frös ihjäl nästa, sen hämta vi hästarna och borsta dom, sen drog  vi ut på en tur, jag och Sofie red barbacka och Silje gick med sin häst Bob (: Jag och Sofie skulle egentligen oxå gå, men jag/vi orka inte ;P Och så var det kolsvart -.- Och gå med en häst som heter Amadeus går inte då xD då han bara går över en, och blir rädd för allt och så ska jag leda honom samtidigt, och det brukar bara bli problem ;P Som ni inte visste så har Amadeus såå dålig respekt för mig x) Och jag som är så smart gör inte något direkt åt det, han står still i boxen och går inte ut men när det gäller och leda då bara skiter han i att jag leder typ x) Vet ni typ vad man kan göra så han ska sluta med det? Så han får mer respekt? Det hjälper inte med massa halter, och i ridhuset följer han mig gör halt när jag gör det, men det är när jag tar in och ut honom från hagen!


Kommentarer
martine

Det går at prova med kedja under kjeken, och ha et spö i handen.(om du inte har provad det förut då) det hörs lite drastiskt ut fast det verkade på Sham, han hadde inge respekt för mig förut.. Jag annvände det et tak och nu kan jag leda i typ vad som hälst :)

2010-11-10 @ 19:46:21
Saria

Tack (: Jag har provat med pisk få gånger och det hjälper faktiskt, men jag glömmer alltid pisk om jag ska hämta honom ur hagen! (;

2010-11-10 @ 20:25:48
Tinna

Jag vet, :-) men bor lite långt bort :-(

Kolla om ni har någon nh-tränare i närheten som kan tipsa dig om andra sätt än att använda spö.

Sååå roligt att läsa bloggen! Det låter som att ni har väldigt roligt ihop. Kramar till dig, och till Addedeus, och mamma!

2010-11-11 @ 09:55:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0