11 Nov

Träna i ridhuset idag! Körde ett dressyrpass och träna på program med Sofie! Det gick bra i början, och jobbade honom mkt i låg form innan jag plocka upp han! Ibörjan var han skit fin, och flyttade bra via skänkeln! Och han längde skit bra i traven! Men fick ha pisk som stöd x) Amadeus har stor respekt för pisk, och man kan bara hålla i den och han jobbar på bra x) Och tro inte att han blivit piskad mkt!! För det har han verkligen inte!!! Jag skulle aldrig någonsin piska min underbara Amadeus! Jag rider typ aldrig med pisk så jag tycker det är onödigt! Har bara det ibland så han är lite seg x) Men tillbaka till ridandet! Han var sjukt fin och eftergiven i nacken! Men jag måste träna på att ge eftergift till honom! jag sitter och gärna håller i ;) Sen mot slutet och vi skulle rida själva programmet så dog han, han blev skit trött! Stackarn! vi hade ju ridit ungefär en timma innan vi börja träna program! Men han gjorde det bra iaf! Jag blev lite irriterad, men kom på att vi ridit läänge! Så det gick som det gick och jag är ändå SKIT nöjd!!!!!! :D:D
Men en grej jag verkligen inte gillar är att Amadeus hade TÄCKE  på sig idag :@ och han ska bara ha det vid regn/ blötsnö/snöstorm!! och det gjorde inget av det imorse!! Fan va sur jag blev!! Tyckte bara såå synd om Amadeus! Men visst han  överlever! Men jag tycker inte om det!! och  idag var så fint ute! Så gick han med ett äckligt täcke :S Men aja!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0