10 Nov

Dagen började som vanligt tråkigt. Hade språkval och det är skit tråkigt, jag "läste" på so, satt mest och pratade ;) Sen blev det slagsmål, och ja det tyckte jag var bra x) eftersom jag hatar ena personen som var inblandad ;) Hoppas bara att den inte läser detta x) Då får jag helt klart stryk imrn ;) Sen drog man till stallet och njöt när man gick dit, det var ju snö överallt!! :D:D Jag red själv idag, eftersom  Sofie´s häst Olivia har inga snösulor eller brodd så blir väldigt halt. Jag red ut i det mysiga snö vädret! Asså jag älskar verkligen att rida i snön! Sen så ramla jag av x) ahahaha!! Onsdagar e min och Siljes oturs dag! Men jag ramla av på stilla stående, så fick ju inte direkt ont, förutom i ena axeln och i knät då jag ramla på en knöcklig åker x) Jag satt och krama om Amadeuses hals så helt plösligt drar han ner huvudet ;P Oc´h jag ramlar över huvudet på Amadeus x) TUR att ingen såg mej x) haha!! Han bah : "va fan gör du där nere, jag stod ju bara still" x) haha, sen åt han gräs igen x) men han sticker inte iaf! Ställde och böjde ute och det gick fint fint, och han bärde upp sig själv för först gången x) var skit fin! men sen till galopp arbetet gick allt till båtten x) Han bara drog och lysssna inte direkt, men han är sjukt pigg om vi är ensama och kan inte skritta på korta tyglar, och om vi e 2 så bara tar han bettet och kör sin egna lilla race ;) Men jag älskar honom för det<3 även om han går mig på nerverna ibland!


Kommentarer
sofie

sv; jo men i hagen bestämmer ju hästen själv vart den ska gå och sätta fötterna, men när rider så känns det som att det blir mitt fel om du fattar :p då är det ju jag som säger vad hon ska göra osv :) men som sagt, alla tycker olika, för hur kul vore det om alla tyckte likadant? ;)

2010-11-10 @ 21:18:27
URL: http://sofieocholivia.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0